- tudorstylewebsite
Al die poespas, wat een onzin.
Bijgewerkt op: 14 mei 2021

Locatie, locatie, locatie dat is in eerste instantie de sleutel tot een snelle verkoop. Potentiële huizenkopers laten hun 1e keuze vooral afhangen van de locatie. Ligt de woning in een gewilde buurt c.q. omgeving dan het je het eerste punt al te pakken. Maar dan ben je er nog niet want het gevoel, met name de sfeerbeleving, speelt ook een hele grote rol in de verkooppresentatie wil je de woning echt succesvol verkopen.
Bijzonder verhaal uit de dagelijkse praktijk.
Het was even een rustig momentje toen de deurbel ging. Een potentiële klant vroeg of ik even tijd had voor hem. Natuurlijk, loop gezellig mee, kop koffie erbij en vertel. Hij ging zijn huis verkopen, het werd te groot en hij had al iets anders op het oog. Gezien de huidige markt leek het hem nu het beste moment om knopen door te hakken. De makelaar was al geweest en die had al weliswaar gezegd dat de woning in no-time verkocht zou zijn maar zelf had hij toch zijn twijfels over de presentatie van zijn woning.
Of de makelaar iemand kende die hem daarbij kon helpen, iets met styling en zo. Via mijn website kwam hij aan mijn adres.
Een week later zat ik bij hem aan de koffietafel en werden er concrete afspraken gemaakt om diverse zaken flink aan te pakken. Dit betekende echter wel dat de geplande verkoopdatum even uitgesteld moest worden. Oeps dit was toch wel even een dingetje want de makelaar had al een geïnteresseerde en zelfs al een bod liggen. Feitelijk vond de makelaar het advies en styling een hoop gedoe en poespas om niks. Kortom, grote onzin die hele verkoopstyling. Maar, behoorlijk eigenwijs als ik kan zijn, samen met de verkoper wisten we heel goed dat er meer uit de verkoop te halen viel door de mouwen even op te stropen. Want dat er het e.e.a. aangepakt moest worden stond vast.
Er was echter wel één hele grote maar, er werd niet geschilderd. Ik kon op mijn kop gaan staan er kwam geen kwast of roller aan te pas. Nu waren de kleuren in de woonkamer fantastisch en prima te combineren maar de slaapkamers waren toch wel even een ander verhaal. De ene oranje, de ander pimpelpaars en in nummer 3 urban jungle 😊. Tel daar het feit bij op dat alle ruimtes inclusief de zolderverdieping bomvol spullen stond, dan snap je de uitdaging misschien wel.
Er is gewerkt en hoe! Niet voor te stellen hoeveel werk deze fantastische mensen verzet hebben voordat ik het huis kwam afstylen. De zitruimte was al perfect, de veel te grote eettafel werd vervangen door een ronde tafel met houten stoelen zodat de volledige ruimte zichtbaar werd. Door neutrale woonaccessoires te gebruiken en alle overtollige persoonlijke accessoires weg te halen, werd het kleurgebruik in de slaapkamers getemperd. De ruimtes op zolder kregen weer een duidelijke functie waardoor het huis de sfeer kreeg die het verdiende. De tuin werd ontdaan van alle accessoires die geen toegevoegde waarde hadden, op die manier creëerde we een ruime tuin met twee heerlijke zitplekken.
Resultaat: Binnen 1 week verkocht en ruim boven de vraagprijs (en die was al niet kinderachtig 😊)
Conclusie: Locatie is nummer 1 maar sfeerbeleving is de absolute nummer 2. Ondanks het overdadige kleurgebruik en het feit dat het beslist geen VT wonen decor was, wisten we samen de nadruk te leggen op de vele pluspunten van de woning, de volledige ruimte, de gezellige hoek bij de houtkachel, de grote raampartijen, de riante woonkeuken en zelfs de bijkeuken 😊.
Poespas? Nee, doelgerichte marketing die misschien wat meer tijd kost maar absoluut heel veel oplevert.
Al die poespas, wat een onzin.